Pelatihan Penggunaan Aplikasi Game Edukasi Pengenalan Vitamin Pada Buah dan Sayur Untuk Guru TK Vianney
Abstract
ABSTRACT
Since kindergarten education, we have been introduced to letters and numbers because since kindergarten, children have been taught to read. It is for this reason that the Community Service implementing team is trying to provide this training in Community Service activities at Tarsisius Kindergarten 2. Multimedia-Based Learning Media Applications have become a learning system tool and are part of learning activities. For this reason, training in the use of vocal recognition learning media is needed for kindergarten teachers and students. The purpose of this training is to improve the competence of kindergarten teachers and students so that they have new skills, especially in the use of the Vocal letter recognition application.
Keywords
Full Text:
PDF (Bahasa Indonesia)References
Hadi, P. D. S. (2019). Permainan 3d Tentang Makanan 4 Sehat 5 Sempurna Untuk Anak. Melek IT: Information Technology Journal, 5(1), 39–41.
Hasudungan, R., & Rudiman, R. (2022). Pelatihan Pembuatan Media Pembelajaran Berbasis Multimedia pada Guru SMK Muhammadiyah 3 Samarinda. Jurnal Abdimas PHB: Jurnal Pengabdian Masyarakat Progresif Humanis Brainstorming, 5(2), 345–350.
Husna, Laeli, N., & Izzah, N. (2021). Gambaran Status Gizi Pada Balita: Literature Review. Prosiding Seminar Nasional Kesehatan, 385–392. https://jurnal.umpp.ac.id/index.php/prosiding/article/view/689
Parjito, P., Pasha, D., Megawaty, D. A., Kuncoro, I. R., Saftana, I. P. H., Sena, F. Y., & Hutagalung, S. (2023). Pelatihan Pembuatan Game Edukasi Di SMA Negeri 1 Sumberejo. Journal of Engineering and Information Technology for Community Service, 1(3), 115–121.
Putra, D. W., Nugroho, A. P., & Puspitarini, E. W. (2016). Game Edukasi berbasis android sebagai media pembelajaran untuk anak usia dini. JIMP-Jurnal Informatika Merdeka Pasuruan, 1(1).
Rubhasy, A., Firzatullah, R. M., & Sahara, R. (2021). Pelatihan E-Learning Moodle Berbasis Cloud Untuk Tutor/Guru Pusat Kegiatan Belajar Masyarakat (PKBM). TERANG, 4(1), 51–62.
Septanto, H., Wardani, A. K., & Hidayatullah, A. (2024). Pelatihan Crimping Kabel UTP Tipe Straight dan Cross Over Jaringan Komputer LAN untuk Para Pemuda Kelurahan Pulo Gebang, Kecamatan Cakung, Jakarta Timur. Jurnal Karya Untuk Masyarakat (JKuM), 5(1), 45–58.
Smaragdina, A. A., Nidhom, A. M., Soraya, D. U., & Fauzi, R. (2020). Pelatihan pemanfaatan dan pengembangan bahan ajar digital berbasis multimedia interaktif untuk menghadapi Era Revolusi Industri 4.0. Jurnal Karinov, 3(1), 53.
Sunardi, D., Sahputra, E., & Hidayah, A. K. (2021). Pelatihan Pembuatan Media Pembelajaran Berbasis Multimedia untuk meningkatkan kualitas pembelajaran bagi guru SMA MUHAMMADIYAH 4 KOTA BENGKULU. JPMTT (Jurnal Pengabdian Masyarakat Teknologi Terbarukan), 1(1), 29–34.
Vega Vitianingsih, A. (2016). Game edukasi sebagai media pembelajaran pendidikan anak usia dini. Inform, 1(1), 25–32.
DOI: https://doi.org/10.36914/jkum.v5i2.1180
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Jurnal Karya untuk Masyarakat (JKuM)
Publisher: Sekolah Tinggi Ilmu Komunikasi dan Sekretari Tarakanita Copyright